fbpx
Reklama w social media
O usłudze

Reklama w social media to sposób na promowanie swojej marki lub produktów za pomocą platform społecznościowych takich jak m.in. Facebook, Instagram i YouTube.

 

Formaty

Możliwości reklamy w mediach społecznościowych są różne i zależą od wybranej platformy i celów reklamowych.


Przy pomocy medium, jakim jest Instagram umożliwiamy reklamę w postaci postów sponsorowanych (treści pojawiające się w timelin’ie użytkowników i są oznaczone jako “reklama”).
Korzystając z możliwości Facebooka oferujemy reklamę poprzez posty sponsorowane, banery (reklama wyświetlająca się jako baner na górze lub na dole strony) i reklamy w wyszukiwarce (reklama wyświetlająca się w wynikach wyszukiwania na Facebooku lub na stronie reklamowej Facebooka).


Natomiast na YouTube korzystamy z reklam w postaci filmów (reklama wyświetlająca się jako film przed, w trakcie lub po innym filmie), banerów, kart (reklama wyświetlająca się jako karta z informacjami o produkcie lub usłudze po kliknięciu przez użytkownika) i sponsorowanych komentarzy (reklama w której marka płaci za umieszczenie komentarza z informacjami o produkcie lub usłudze w filmie).

 

Targetowanie

Targetowanie reklamy pozwala na dotarcie do osób, które są najbardziej zainteresowane produktem lub usługą, co zwiększa skuteczność reklamy i obniża koszty.  Platformy społecznościowe umożliwiają targetowanie m.in po wieku, płci, lokalizacji, zainteresowaniach, a nawet zachowaniach użytkowników online. 


Specyfikacja

Poszczególne formaty reklamowe zawierają następujące elementy: 

-posty sponsorowane: zdjęcie lub film, opis, link, CTA (call-to-action, czyli przycisk zachęcający odbiorcę do podjęcia akcji np. kliknięcia w link) i Tagi (słowa kluczowe).

-banery: wymiary (FB: mały baner 600×315 pikseli, duży baner 1200×628, IG: 1200×1200 pikseli, YT: 1080×1080 pikseli)), zdjęcie lub animacja, tekst, link i CTA.

-reklama w wyszukiwarce Facebook: słowa kluczowe, zdjęcia lub animacje, tekst, link, CTA

-reklama w postacji filmów na YouTube: film, format (TrueView – reklama wyświetlana przed lub w trakcie filmu, Masthead – reklama wyświetlana na górze strony głównej, Bumper – reklama trwająca 6 sekund wyświetlana przed filmem), opis, tagi i CTA.

– reklama w postaci kart: format (TrueView, Masthead, Bumper), zdjęcie lub animacja, tekst i link.

– sponsorowane komentarze: tekst, link, CTA