Posted at 13:50h in Digital Audio by Marek Mysłek
Według badania Nielsen 2021 Q2 Total Audience, widownia telewizyjna wśród użytkowników między 18 a 49 rokiem życia spadła o 38% względem roku 2018. Co więcej, ci jeszcze sięgający po pilota w tej samej grupie wiekowej spędzają średnio o 45% mniej czasu przed ekranem.
Wyniki raportu są szczególnie istotne dla reklamodawców. Oznacza to, że ich telewizyjne plany medialne docierają do mniejszej liczby osób. Mogą za to znaleźć dawnych widzów klasycznej telewizji dzięki podkastom. Według badań, regularni słuchacze podkastów chętnie korzystają z serwisów streamingowych. 94% z nich korzystało z serwisów streamingowych w ciągu ostatniego miesiąca. Zdecydowana większość (91%) korzystała z serwisu streamingowego bez reklam. To oznacza, że wykupienie powierzchni reklamowej w podkastach staje się coraz bardziej opłacalne, zwłaszcza, że słuchalność audycji wzrasta rokrocznie.
Podsumowując, skoro użytkownicy coraz częściej odchodzą od tradycyjnej telewizji i coraz więcej korzystają z płatnych platform bez reklam, najlepszym sposobem dotarcia do odbiorcy są właśnie podkasty, gdzie reklama jest niejako wkomponowana w treść audycji, a tym samym niewrażliwa na programy blokujące takie jak AdBlock czy AdGuard, skuteczniejsza dzięki intymnej więzi słuchacza z twórcą, a przede wszystkim bardziej wiarygodna.
Źródło: Raport Nielsen Total Audience, Q2 2018, Q2 2019, Q2 2020, Q2 2021