fbpx
VOD z reklamami coraz popularniejsze w USA

VOD z reklamami coraz popularniejsze w USA


Rynek usług streamingowych z abonamentem coraz bardziej stawia na dodawanie reklam w celu obniżenia ceny abonamentu oraz dodatkowego źrodła przychodów. Jednocześnie te zmiany dają reklamodawcom więcej możliwości dotarcia do swoich odbiorców.

Różni usługodawcy, od Prime po Apple, maja różne podejście do kwestii „ad-supported service”.

  • Reklamy w Prime Video nabrały tempa. Amazon wprowadził reklamy do Prime Video w styczniu 2024 i domyślnie zapisuje widzów właśnie do planów z reklamami. Jedna czwarta widzów Prime Video w USA w tym roku będzie korzystać z usługi wspieranej reklamami.
  • Usługi streamingowe z największą liczbą widzów korzystających z usług reklamowych silnie subsydiują swoje usługi reklamowe. Rabaty, zestawy i promocje pomogły Paramount+, Hulu i Peacock przekonać ponad dwie trzecie swoich widzów do wybrania opcji z reklamami. Chociaż plany reklamowe mają niższe opłaty abonamentowe, są one wciaż bardzo dochodowe dla usługodawców VOD, ponieważ zwykle generują więcej dochodów na użytkownika niż plany bez reklam.
  • Wygląda na to ze model hybrydowy zostanie z nami na dłużej. Teraz, gdy Max, Netflix, Disney+ i Prime Video sprzedają reklamy, większość głównych usług streamingowych w USA oferuje zarówno plany z reklamami, jak i bez reklam.
  • Apple TV+ jest największym przeciwnikiem reklam wśród usług streamingowych z abonamentem. Reklamy pojawiają się podczas transmisji na żywo sportów pokazywanych w Apple TV+, ale ligi sportowe same sprzedają te reklamy. W lutym 2023 roku The Information poinformowało, że Apple formuje dział dla budowania biznesu reklamowego dla Apple TV+. W marcu 2024 roku Business Insider poinformował, że Apple zwerbowało kierownika reklam z NBC Universal. Jednak formalnie nie ogłoszono, że Apple TV+ wprowadza plan z reklamami.
Tags:
reklama vod

No Comments