fbpx
Nowy system zarabiania na reklamach w Shorts

YouTube wprowadza nowy system zarabiania na reklamach w Shorts


Shorts, czyli kr贸tkie materia艂y wideo馃帴, pojawi艂y si臋 na YouTube ju偶 na pocz膮tku 2021 roku, jednak dotychczas jedyn膮 form膮 monetyzacji 馃挵 publikowanych przez tw贸rc贸w tre艣ci by艂y jednorazowe nagrody dla autor贸w spe艂niaj膮cych okre艣lone wymagania dotycz膮ce subskrypcji i wy艣wietle艅 馃憖


W lutym tego roku serwis postanowi艂 jednak wprowadzi膰 nowy system, w kt贸rym tw贸rcy uzyskaj膮 45% przychod贸w z reklam 馃摙 towarzysz膮cych materia艂om Shorts. Musz膮 oni spe艂nia膰 konkretne wymagania – niezb臋dne jest posiadanie minimum 1000 subskrypcji oraz co najmniej 10 milion贸w wy艣wietle艅 Shorts z ostatnich 90 dni. Nie s膮 to jednak wysokie wymagania w por贸wnaniu do konkurencyjnych serwis贸w.
Przyk艂adowo, TikTok do udzia艂u w swoim programie zarabiania na reklamach dopuszcza tylko u偶ytkownik贸w z co najmniej 100 tysi膮cami obserwuj膮cych.