fbpx
Nowy system zarabiania na reklamach w Shorts

YouTube wprowadza nowy system zarabiania na reklamach w Shorts


Shorts, czyli krótkie materiały wideo?, pojawiły się na YouTube już na początku 2021 roku, jednak dotychczas jedyną formą monetyzacji ? publikowanych przez twórców treści były jednorazowe nagrody dla autorów spełniających określone wymagania dotyczące subskrypcji i wyświetleń ?


W lutym tego roku serwis postanowił jednak wprowadzić nowy system, w którym twórcy uzyskają 45% przychodów z reklam ? towarzyszących materiałom Shorts. Muszą oni spełniać konkretne wymagania – niezbędne jest posiadanie minimum 1000 subskrypcji oraz co najmniej 10 milionów wyświetleń Shorts z ostatnich 90 dni. Nie są to jednak wysokie wymagania w porównaniu do konkurencyjnych serwisów.
Przykładowo, TikTok do udziału w swoim programie zarabiania na reklamach dopuszcza tylko użytkowników z co najmniej 100 tysiącami obserwujących.